بوی ماه مهر ، از کوچه‌های ماسکی شهریور
نوشته شده توسط : سهیل

ایسنا/ایلام امروز خیابان‌های شهر ایلام پذیرانی دانش‌آموزانی است که ماسک و ماده ضدعفونی‌کننده نیز به وسایلشان اضافه شده است.

امروز هرچند برخی از والدین دانش‌آموزان خود را با نگرانی راهی مدرسه کردند اما برخی والدین نیز معتقدند در طول ۸ ماه گذشته به امید آموزش‌هایی که دیده‌اند، بتوانند هم درس بخوانند و هم کرونا را شکست دهند.

مادر یکی از دانش‌آموزان متوسطه اول گفت: هرچند فضای اکثر مدارس برای امروز ضد عفونی شده‌اند اما نگرانی ما از این است که آیا این ضدعفونی شدن به طور مستمر و روزانه و حتی ساعتی ادامه دارد یا نه؟

پدر «اهورا» ی ۷ ساله که کلاس دوم ابتدایی است می‌گوید: من با آغاز شیوع کروناپسرم را برای رعایت جزئی‌ترین نکات بهداشتی حساس کرده‌ام ، اما نگرانی من این است که آیا این حساسیت در گروه همسالان وی نیز رعایت می‌شود یانه؟بهترين مدرسه پسرانه تهران

وی ادامه داد: هرچند چاره‌ای جز زندگی کردن با کرونا وجود ندارد اما امیدوارم فضای لازم در مدارس نیز برای مقابله با شیوع این ویروس فراهم شود.

وی گفت: بیشترین نگرانی من برای فصل پاییز و شیوع آنفلوآنزا است که امیدوارم در این فصل آموزش در مدارس ابتدایی بیشتر مجازی باشد.

اما آن طرف‌تر پدری ۴۵ ساله که دختر کلاس نهم خود را به مدرسه آورده است امیدوار است و می‌گوید به نظر می‌رسد بازگشایی مدارس تصمیم درستی باشد چون تا مدرسه به صورت حضوری آغاز نشود، آموزش مجازی نیز ابتر می‌ماند.

بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران

«رضا زینی‌وند مقدم» مدیر کل آموزش و پرورش استان ایلام اظهار کرد: مناسبات جامعه و جهان متاثر از شرایط انتشار ویروس کرونا است به همین دلیل بازگشایی مدارس هم در سال جدید در چنین شرایطی مبهم، ناپایدار، متغیر و نیز متفاوت با همه سال های قبل عنوان کرد.

وی به نگرانی و اضطراب اولیای دانش آموزان و معلمان و همه عوامل دستگاه تعلیم و تربیت برای آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: استراتژی آموزش و پرورش در سراسر کشور و تصمیم گیری شرایط بازگشایی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور محترم و مصوبه ستاد ملی کرونا ، ۱۵ شهریور ماه است که بخشی از اختیارات آن به ستاد مقابله با ویروس کرونا به استان ها محول شده است و آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که طبق تصمیم گیری این ستاد و بر اساس سه وضعیت سفید، زرد و قرمز سال تحصیلی جدید را آغاز نماید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت : امروز شنبه ۱۵ شهریورماه بیش از ۱۰۵ هزار دانش آموز استان در پایه و دوره های مختلف تحصیلی در حدود ۱۱۲۷ مدرسه دولتی و غیردولتی و احتساب ۴۸۰۰ کلاس درس و همراهی قریب به ۱۰۵۰۰ فرهنگی به صورت رسمی سال جدید تحصیلی را شروع خواهند کرد.

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام نیز گفت: مدارس شهرستان های ایوان و دره شهر به دلیل وضعیت قرمز کرونا هفته اول بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تعطیل هستند.

حجت الاسلام محسن کلانتری در کارگروه مجازی کرونا اظهار کرد: آموزش مدارس این مناطق به صورت مجازی و بدون حضور دانش آموزان خواهد بود.بهترین دبیرستان های پسرانه تهران

وی ادامه داد: در مابقی شهرستان های مناطق زرد، آموزش ها به صورت نیمه حضوری بوده به این صورت که دروس تخصصی سه روز در هفته حضوری و دروس عمومی نیز دو روز در هفته به صورت مجازی ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: آموزش دانش آموزان در مناطق سفید به صورت حضوری خواهد بود.

بر اساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مجموع ۱۱ شهرستان استان، ۲ شهرستان ایوان و دره شهر در وضعیت قرمز، چهار شهرستان ایلام، آبدانان، دهلران و مهران وضعیت هشدار(نارنجی)، ۲ شهرستان چرداول و سیروان زرد و ۲ شهرستان هلیلان و ملکشاهی سفید هستند.

خبرگزاری ایسنا





:: برچسب‌ها: بهترين مدرسه پسرانه تهران، بهترین مدرسه ابتدایی پسرانه تهران، بهترین دبیرستان های پسرانه تهران ,
:: بازدید از این مطلب : 13
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 شهريور 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: